Autobus
Škoda 706 RTO z roku 1964

Autobus ŠKODA 21 Ab č. 445 z roku 1997

Autobus ŠKODA 706 RTO č. 51 z roku 1964

V roce 2013 se rozšířila sbírka histo­rických vozidel PMDP o další unikát – zástupce legendárních autobusů Škoda 706 RTO. Tyto autobusy se v plzeňské MHD vyskytovaly od kon­ce padesátých až do začátku osm­desátých let. Na tuto dlouhou etapu jsme tak navázali autobusem, jehož dvouletá renovace byla dokončena na konci roku 2012. Autobus původně vyrobený v roce 1964 je upraven do podoby, která maximálně odpo­vídá provedení prvních autobusů v Plzni provozovaných v sérii evidenčních čísel 48 - 52.

Autobusy Škoda 706 RTO prezentují veřejnou autobusovou dopravu 60. let 20. století. Autobusy byly vyráběny v městských, linkových a dálkových verzí. V rámci výrobkové řady 706 RTO byl vyroben i jeden prototyp kloubového autobusu RTO-K.

„Ertéóčka“ se exportovala do mnoha zemí světa. Velkoobjemové dodávky byly směrovány do východoevropských a asijských zemí, dále do zemí severní Afriky a Jižní Ameriky. Od roku 1960 dokonce probíhala licenční výroba, a to až do roku 1985 v Polsku v automobilce Jelcz u Wroclavi. Autobusy Jelcz byly dodávány i do Československa, v Dopravním podniku města Plzně se však žádný autobus Jelcz prokazatelně nevyskytoval. Z této licenční produkce vznikly vleky Jelcz PO-1E. Na podvozcích Škoda 706 RTO stavěla autobusy i bulharská automobilka Čavdar.

Chlou­bou našeho autobusu, kterému bylo přiřazeno číslo 51, je plnohodnotné místo pro průvodčího. Tak se přijďte projet...

Kapacita autobusu je 24 míst k sezení a doporučených 21 míst k stání.

Autobus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.

Informace o vozu
Rok výroby 1964
Místa k sezení 24
Místa k stání 21
Místa celkem 45
Kolik to stojí
první hodina 4 300,00 Kč
3 839,28 Kč bez DPH
každá další započatá ¼ hodina 550,00 Kč
491,07 Kč bez DPH

Sdílet na