Trolejbusy Škoda 9 Tr se vyráběly v letech 1961 - 1982 v závodě Škoda Ostrov nad Ohří. Do měst tehdejší ČSSR bylo dodáno celkem 722 vozů. V Plzni se v letech 1961 - 1994 vystřídalo celkem 153 trolejbusů tohoto typu v různých sériích a provedení. Během provozu vozy většinou neprodělávaly velké opravy a již po 9 - 12 letech byly nahrazovány novými.
Plzeň ukončila provoz vozů 9 Tr v červnu 1994, poslední vůz tohoto typu v republice dojezdil v Jihlavě v květnu 1997. Nám se podařilo zachránit tento vůz s evidenčním číslem 323, který byl ve službě pod plzeňskou trolejí od roku 1979 do listopadu 1991. Po vyřazení v létě 1993 byl v kompletním stavu odprodán majiteli leteckého muzea AIR - park ve Zruči, kde sloužil jako skladiště a stál zde tři roky bez jakékoli údržby. Dne 8.9.1996 jej odkoupil člen Škoda – Bus klubu Plzeň a započal s jeho rekonstrukcí. V roce 1999 byl získán ještě vůz č. 344, který posloužil jako zdroj náhradních dílů. Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. v říjnu 2010 vůz č. 323 odkoupily a po kompletní rekonstrukci jej v roce 2011 zařadily do sbírky svých historických vozidel. Objednejte si projížďku tímto unikátním trolejbusem a zavzpomínejte s námi na léta dávno minulá…
Kapacita trolejbusu je 28 míst k sezení a doporučených 42 míst k stání.
Trolejbus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.
Informace o vozu | |
---|---|
Rok výroby | 1979 |
Místa k sezení | 28 |
Místa k stání | 42 |
Místa celkem | 70 |
Kolik to stojí | |
---|---|
první hodina |
4 000,00 Kč
3 571,43 Kč bez DPH
|
každá další započatá ¼ hodina |
550,00 Kč
491,07 Kč bez DPH
|