Trolejbus
Škoda 14 Tr z roku 1989

Tramvaj ČKD T2 č. 133 z roku 1958

Trolejbus ŠKODA 14 Tr 08/6 č. 429 z roku 1989

Výroba trolejbusů typu 14 Tr byla ve výrobním závodě Škody Ostrov nad Ohří zahájena Trolejbus ŠKODA 14 Tr č. 429 z roku 1989v roce 1981 tzv. nultou ověřovací sérií, jejich vývoj byl však započat už v roce 1972. Toho roku byl vyroben první prototyp, o dva roky později druhý prototyp. Celá „nultá“ série se ale potýkala s celou řadou technických problémů. Proto hned v následujícím roce 1982 vznikla vylepšená „01“ série, která se již běžně dostávala i k tradičním zahraničním odběratelům. V dalších letech byla v rámci navazujících sérií aplikována různorodá vylepšení. Stále nové požadavky na vylepšení a inovace zastaralé koncepce vedly výrobce v polovině 90. let k její modernizaci. Vznikla tak verze 14 TrM, která již reagovala na nové trendy, hlavně v komfortu cestování. V druhé polovině 90. let získal výrobce velkou zakázku do USA. Vznikly tak varianty 14 TrE pro Dayton a 14 TrSF pro San Francisco. De facto se vzhledově a vybavením jednalo o zcela odlišná vozidla, které z původních 14 Tr vycházely pouze konstrukčně.

V roce 2004 byla výroba trolejbusů 14 Tr, resp. 14 TrM ukončena.

Trolejbus Škoda14 Tr, evidenční číslo 429, pochází z 8. série trolejbusů ev. čísel 425 – 438, dodaných do Plzně na podzim roku 1989. Vůz 429 byl do provozu zařazen 27. listopadu 1989. Barevné provedení tohoto trolejbusu bylo standardní jako u předchozích, vínovo – krémovo – červené. Během provozu v dopravním podniku prošel třikrát velkou prohlídkou s lakem v ústředních dílnách. Trolejbus jezdil v běžném provozu až do prosince 2006, kdy byl odstaven. Po vyřazení byl do roku po nějakou dobu deponován v muzeu Škoda později v areálu Škoda – Bus klubu ve Strašicích a poté byl předán zpět Plzeňským městským dopravním podnikům. Od května 2016 vůz prošel zdařilou renovací do původního stavu, která byla zakončena dodáním vozu dne 16. 12. 2016.

Maximální přepravní kapacita je 29 sedících cestujících a 51 stojících pasažérů. Pro komfortní jízdu však doporučujeme maximálně 45 cestujících.

Trolejbus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.

Informace o vozu
Rok výroby 1989
Místa k sezení 28
Místa k stání 54
Místa celkem 82
Kolik to stojí
první hodina 3 800,00 Kč
3 392,86 Kč bez DPH
každá další započatá ¼ hodina 550,00 Kč
491,07 Kč bez DPH

Sdílet na