Poslední Karosa z posledních Karos v plzeňské městské dopravě. Takto jedoduše se dá popsat tento nabízený autobus, kterým se rád sveze každý z mladších pamětníků a fandů dopravy.
Po odstavení z pravidelného provozu 30. 8. 2019 byl vůz převeden mezi historické vozy, kde nechátral, ale byl udržován v provozním stavu. V roce 2023 byl přistaven k provedení rekonstrukce do stavu po výrobě. Rekonstrukce vozu byla dokončena v lednu 2024. Tímto PMDP, a.s. vlastní a nabízí zájmecům ucelenou řadu historie autobusů z Karosy.
Na sklonku roku 1996 bylo dodáno tehdejším Dopravním podnikům města Plzně deset autobusů tehdy nové řady 900 z vysokomýtské Karosy. Řada 900 navazovala na dlouholetou produkci řady 700. Zde se povedlo vyladit již tak "vychytaný" typ autobusů a to i díky spolupráci s francouzským Renaultem. Není proto divu, že se tento typ v dalších modernizacích úspěšně vyráběl až do začátku roku 2007.
Město Plzeň se v roce 1997 rozhodlo, že všechna další nová vozidla určená pro městskou dopravu budou pouze v nízkopodlažním provedení karoserie. A tak zmíněných 10 autobusů dodaných v roce 1996 byly zároveň posledními autobusy se standardní výškou podlahy a rovněž vyrobených v Karose Vysoké Mýto. Svezením se s tímto vozem a případně s jeho staršími předchůdci 706 RTO, ŠM 11 a B 731 můžete porovnat evoluci ve vývoji československých autobusů určených pro městskou dopravu od 50. let po konec minulého století.
Kapacita autobusu je 32 míst k sezení a doporučených 23 míst k stání.
Autobus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.
Informace o vozu | |
---|---|
Rok výroby | 1996 |
Místa k sezení | 32 |
Místa k stání | 63 |
Místa celkem | 95 |
Kolik to stojí | |
---|---|
první hodina |
3 000,00 Kč
2 678,57 Kč bez DPH
|
každá další započatá ¼ hodina |
500,00 Kč
446,43 Kč bez DPH
|