Autobus KAROSA B 731 č. 348 z roku 1986Autobus KAROSA B 731 č. 348 z roku 1986

Výroba autobusů řady 700 probíhala v Karose Vysoké Mýto mezi roky 1981 až 1997. Za tuto dobu bylo vyrobeno 37 160 vozidel, z toho 9 404 v městské a příměstském provedení. Rozdíl mezi městským a příměstským provedením spočíval pouze v použití rozdílných převodovek, kdy do městských autobusů byla instalována automatická převodovka Praga 2 M70, do příměstských autobusů mechanická převodovka Praga 5P.

Dodávky autobusů řady 700 do Plzně probíhaly od roku 1981, kdy byly dodány první dva autobusy typu C 734, evidenčních čísel 300 a 301, až do roku 1995, kdy byl dodán poslední vůz, trochu symbolicky opět typu C 734, který se však od svých předchůdců z roku 1981 již výrazně lišil, mimo jiné tím, že byl uzpůsoben pro odbavení a přepravu invalidních vozíků. Celkem bylo za 14 let do Plzně dodáno dohromady 141 autobusů řady 730. Náš autobus Karosa B 731.04 evidenční číslo 348, pochází z 15. kusové série autobusů 348 – 362, dodané do Plzně v červnu 1986. Barevné provedení  autobusů této série se odlišovalo od všech předchozích autobusů, neboť prvně bylo užito bílo - červené schéma nátěru. Do té doby byly všechny dodané autobusy městského provedení v červeno béžovém laku.

Autobus jezdil v běžném provozu až do konce května 2002. Po vyřazení byl prodán Policii České republiky, která jej používala při cvičení svých zásahových jednotek. V roce 2009 bylo započato ve snaze získat vůz zpět do vlastnictví PMDP, a.s., což se povedlo v březnu 2010, kdy byl autobus přetažen zpět do areálu vozovny v Cukrovarské ulici. Dlouhodobá renovace byla završena v únoru 2012, kdy autobus prošel STK. Přestože se nejen po Plzni, ale i v rámci České republiky, ještě prohání nezanedbatelné množství Karos řady 700, je naše Karosa výjimečná, neboť se jedná o jednu z prvně vyrobených, která se od svých následovníků vyznačuje jiným motorem (tzv. "atmosférák"), nápravami, uspořádáním interiéru, použitým materiálem sedadel a spoustou dalších detailů. Využijte příležitost nechat se svézt do osmdesátých let minulého století.

Kapacita autobusu je 31 míst k sezení a doporučených 39 míst k stání.

Autobus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.